Programa este deja axata pe competente, spun specialistii care elaboreaza subiectele de bacalaureat
Reprezentantii Centrului National de Curriculum, care elaboreaza subiectele pentru examenele nationale, spun ca programa scolara este deja axata pe "acumularea de competente", contrazicând astfel numeroasele discursuri ale ultimilor ministri ai Educatiei, Ecaterina Andronescu si Emil Boc
"Toate programele în vigoare contin seturile de competente generale si specifice care urmeaza sa fie dezvoltate pe parcursul ciclului respectiv sau al anului scolar, dupa caz. Competentele sunt proiectate astfel încât sa fie formate, dezvoltate, construite de catre cel care învata, cu ajutorul cadrului didactic si în contextul mediului de învatare, pe perioada unui an scolar sau a unui ciclu curricular/scolar. Continuturile si activitatile de învatare asociale si specificate în curriculumul scolar sunt ilustrative pentru dezvoltarea competentelor specificate, dar cadrul didactic este cel care construieste experientele de învatare pentru elevii sai, utilizând curriculumul scolar si mediul de învatare, conform proiectului sau educational. Cadrul didactic are la dispozitie metode, tehnici, strategii de predare-învatare-evaluare pentru a dezvolta elevilor competentele specificate în curriculum, utilizând atât continuturile ilustrative, cât si experientele de învatare construite", a fost raspunsul dat de Centrul National de Curriculum si Evaluare în Învatamântul Preuniversitar.
Acest raspuns contrazice numeroasele si redundantele discursuri ale ultimilor doi sefi ai Educatiei, "Avem manuale supraîncarcate, de multe ori facute pentru universitate. (...) Din nefericire, aceste manuale urmaresc doar oferirea de informatii. Acum avem internetul, ceea ce trebuie sa îi învatam pe elevi este sa dobândeasca competente", spunea, în urma cu doua saptamâni, la preluarea mandatului Educatiei, premierul în exercitiu, Emil Boc.
El a adaugat ca va urmari atent procedura de elaborare a subiectelor pentru examenele nationale, asfel încât acestea sa testeze competentele, si nu informatiile acumulate de elevi.
Fostul ministru Ecaterina Andronescu a mentionat, la rândul sau, testarea competentelor, în toate discursurile sale legate de programa scolara si examenele nationale.
"În ceea ce priveste reforma curriculara, trebuie sa regândim continuturile pe formarea de competente. De altfel, asta ne spun si documentele Comisiei Europene: sunt definite opt competente-cheie, pe cicluri de învatamânt. Deci trebuie sa reconsideram continutul, astfel încât în mod crescendo sa evolueze competentele de care vorbeam", a spus Andronescu, înca de la preluarea mandatului în decembrie anul trecut.
Responsabil de activitatea Centrul National de Curriculum si Evaluare în Învatamântul Preuniversitar si, implicit, de subiectele la examenele nationale din anul scolar 2009-2010 este Cristian Mirescu, despre care Ministerul Educatiei anuntase, în mai, ca a demisionat dupa o serie de erori aparute în subiectele la tezele cu subiect unic.
"Astfel de erori nu sunt admisibile. Exista o problema. Se va constitui o comisie de ancheta si se va vedea cine au fost vinovatii, pentru ca astfel de greseli sa nu se mai repete", au anuntat, atunci, reprezentantii ministerului.
La mai bine de cinci luni dupa anunt, nici rezultatele asa-zisei anchete nu au fost anuntate, nici directorul nu a fost înlocuit.
Mirescu ocupa posturi de conducere în minister de mai bine de un deceniu, salariul sau ajungând la 106.301 lei pe an, conform declaratiei de avere postata pe site-ul www.edu.ro, în mai 2009.