Testare initiala in primele saptamani ale anului scolar 2011-2012
9/9/2011 6:38:00 PM de la mediafax.ro
Elevii vor fi evaluati la toate disciplinele dupa doua saptamâni de scoala. Rezultatele vor fi anuntate parintilor
Elevii vor fi evaluati la toate disciplinele dupa doua saptamâni de recapitulare, iar rezultatele testelor vor fi transmise de catre diriginti fiecarui parinte si trecute în "foaia de parcurs", potrivit unei note transmise de Ministerul Educatiei unitatilor de învatamânt.
Directorii au prelucrat deja în scoli nota de la Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS) privind "foaia de parcurs".
Potrivit documentului, fiecare profesor va face doua saptamâni de recapitulare, dupa care în a treia saptamâna de scoala va da elevilor un test. Notele obtinute de elevi nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi anuntate individual parintilor. Totodata, rezultatul obtinut de fiecare elev va fi înregistrat si în "foaia de parcurs".
La sfârsitul anului, elevii vor sustine un nou test similar celui din septembrie, iar rezultele vor fi trecute în aceeasi fisa de parcurs si vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. Tot în foaia de parcurs vor fi înregistrate absentele.
Spre deosebire de anii precedenti, dirigintii vor fi obligati sa comunice mai des cu parintii , mai ales pentru a-i informa daca elevii lipsesc nemotivat de la cursuri.
Secretarul de stat Oana Badea declara în iulie pentru MEDIAFAX ca MECTS are ca obiectiv clar pentru 2011-2012 eliminarea supraevaluarii la clasa.
"Nu putem sa ne ascundem dupa deget si sa nu spunem ca elevii primesc note mari în cursul anului si la examen se afla pentru prima data în fata unei evaluari standardizate care îi aduce cât mai aproape de adevar. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe scoala câte un test initial, pornind de la programa existenta. Testul initial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru româna, matematica si asa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul scolii. Adica va fi o medie pe scoala, iar clasele vor fi încadrate, în functie de rezultate, la categoria sub media de scoala, la nivelul mediei sau peste aceasta medie", explica atunci secretarul de stat pentru învatamântul preuniversitar.
Oana Badea mai spunea ca prin acest sistem MECTS nu este interesat de o ierarhie la nivel national sau al unui oras, ci pur si simplu de stabilirea nivelului de pregatire al elevilor în contextul scolii din care fac parte.
"Dupa ce am aceasta clasificare voi stabili ce trebuie sa faca fiecare dascal la clasa lui. Cu o clasa pe medie am un anumit parcurs. Daca ai o clasa sub medie adaptezi ritmul de munca al profesorului, iar daca esti peste medie este vorba despre performanta, chiar olimpiada. Nu ma intereseaza performanta de tip olimpiada la clasa sub medie, spre exemplu. Fisa postului fiecarui cadru didactic va fi determinata de aceasta structura a clasei lor. Dascalul nu este vinovat pentru ca primeste o clasa sub medie spre exemplu, dar el trebuie sa munceasca. Performanta lui poate fi de tip olimpiada, dar avem peste o suta de olimpici internationali si trei milioane de elevi despre care trebuie sa vorbim în alti termeni. Suntem preocupati de progresul scolarilor pentru clasele sub medie si la medie, întrucât acolo vorbim de zona mediocritatii, acolo trebuie sa vedem ce se întâmpla cu fiecare copil si sa recunosc si sa rasplatesc efortul dascalilor de la acele clase, pentru ca vorbim de învatamânt de masa", a mai spus atunci secretarul de stat.
Dupa ce va fi stabilit nivelul fiecarei clase dintr-o scoala, directorul poate "intra în alerta" când va sesiza note foarte mari la clase sub media pe scoala.
Secretarul de stat mai spunea ca dupa examenul de bacalaureat si de titularizare s-au ridicat doua întrebari majore: "De ce au fost aceste rezultate?", cu doua întrebari subsecvente: "Ce s-a facut în timpul anului scolar, de s-a ajuns în stadiul acesta?" si "Ce vor face autoritatile ca acest lucru sa nu se mai întâmple, ce se va face în anul scolar viitor?", si "Cu cine învata copiii nostri?".
Oana Badea preciza ca pentru aceasta masurile luate din anul scolar 2011-2012 sunt controlul informatic al absentelor si eliminarea supraevaluarii.