Ministerul Educatiei Nationale a publicat joi, 9 ianuarie 2014, pe site-ul www.edu.ro, calendarul si metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale (EN-2014) la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a în anul scolar 2013-2014. În anul scolar în curs, aceste evaluari se vor desfasura, în doua sesiuni, în perioada 6 - 29 mai, dupa cum urmeaza: prima sesiune, în perioada 6 - 15 mai, iar a doua sesiune, în perioada 20 - 29 mai.
PRIMA SESIUNE are urmatorul calendar:
- clasa a II-a (6 mai: Limba româna - scris si citit; 7 mai: Limba materna - scris si citit; 8 mai: Matematica)
- clasa a IV-a (13 mai: Limba româna - Limba materna; 14 mai: Matematica)
- clasa a VI-a (14 mai: Limba si comunicare; 15 mai: Matematica si stiinte)
SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune) are urmatorul calendar:
- clasa a II-a (20 mai: Limba româna - scris si citit; 21 mai: Limba materna - scris si citit; 22 mai: Matematica)
- clasa a VI-a (27 mai: Limba si comunicare; 28 mai: Matematica si stiinte)
- clasa a IV-a (28 mai: Limba româna - Limba materna; 29 mai: Matematica).
Testele pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, fiind formulate clar, precis si în stricta concordanta cu programele scolare în vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, astfel încât sa permita administrarea în câte doua secvente de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor în vârsta de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
Rezultatele obtinute la EN-2014 nu se înregistreaza în catalogul clasei si sunt valorificate la nivelul unitatii de învatamânt prin elaborarea planurilor individualizate de învatare, consemnarea în portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor nationale apartine administratorului de test, care poate fi învatatorul/institutorul/profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de presedintele comisiei de organizare si de administrare a EN-2014 din unitatea de învatamânt.
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitati scolare decât cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina în parte, pe baza Caietului cadrului didactic.
Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic.Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic.
Pe site-ul nostru mai gasiti: