Evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, în anul scolar 2013-2014


Ministerul Educatiei Nationale (MEN) a postat vineri, 28 martie, modele de teste pentru Evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, în anul scolar 2013-2014.

Testele au fost elaborate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementarile legale în vigoare. În anul scolar în curs, aceste evaluari se vor desfasura, în doua sesiuni, în luna mai.
Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a consta în administrarea a trei teste vizând evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise si evaluarea competentelor de matematica. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba materna vor sustine, pe lânga testele la limba româna si matematica, înca doua probe în care le vor fi evaluate competentele de receptare a mesajelor citite si competentele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba materna).
În cadrul evaluarii la clasa a II-a, testul de evaluare a competentelor de receptare a mesajelor citite si testul de evaluare a competentelor de producere a mesajelor scrise se desfasoara în aceeasi zi, cu o pauza de 10 minute între ele.
Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competentelor de întelegere a textului scris în limba româna si un test pentru evaluarea competentelor de matematica. Pentru elevii apartinând minoritatilor nationale, care studiaza dupa un curriculum în limba materna, se administreaza si un test de evaluare a întelegerii textului scris în limba materna.
Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a VI-aconsta în sustinerea unui test pentruevaluarea unor competente specifice ariei curriculare „Limba si comunicare", respectiv a unui test pentru evaluarea unor competente specifice ariei curriculare „Matematica si Stiinte ale naturii".Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a si în 60 de minute la clasele a IV-a si a VI-a.
În urma administrarii testelor pentru evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competentelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluarii elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obtinute nu se înregistreaza în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unitatii de învatamânt, prin elaborarea planurilor individualizate de învatare, acolo unde aceasta se impune, precum si pentru informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Dupa administrarea testelor la clasa a IV-a se realizeaza esantionarea unitatilor de învatamânt din învatamântul de stat si particular din întreaga tara, evaluarea competentelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizata si având ca scop furnizarea datelor si a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învatamânt la nivel primar.

AICI puteti descarca:

Inapoi la toate stirile

Anunturi recomandate

reclame