Calendar Evaluarea Nationala 2015 Au aparut noi programe de examen la Limba si literatura romana si la Matematica, pentru evaluarea de la finalul clasei a VIII-a
Evaluarea Nationala de anul viitor va incepe in data de 22 iunie 2015, cu examenul scris de Limba si literatura romana. Elevii au programe de examen noi, pentru Evaluarea Nationala 2015, asa ca la Limba si literatura romana vor trebui sa cunoasca, obligatoriu, si speciile literare romanul si balada, genul dramatic, precum si propozitiile subordonate circumstantiale conditionale, concesive si consecutive. La Matematica, intreaga programa de examen este conceputa diferit de cea existenta pana acum, iar accentul cade pe adaptarea limbajului matematic la situatii concrete.
Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial joi, 4 septembrie, Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2014-2015. Este vorba despre ordinul nr. 4.431 din 29 august 2014, semnat de ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie.
Evaluarea Nationala 2015 se va desfasura conform metodologiei care a fost respectata si anul trecut, si respectand prevederile ordinului publicat acum in Monitor.
Ministerul Educatiei modifica programele de examen de la Limba si literatura romana, dar si de la Matematica.
Noua programa de examen pentru Matematica
Programa de examen la Matematica este conceputa total diferit de programa veche. Noua programa are in vedere adaptarea limbajului matematic la situatii concrete. Este vorba despre o abordare similara celor din testele internationale (de genul PISA).
De altfel, subiectele de examen de la Matematica, din ultimii ani, au fost astfel concepute incat limbajul riguros matematic a fost pe alocuri inlocuit cu situatii pe care elevii le pot intalni in viata de zi cu zi. In 2014, de exemplu, una dintre cerinte a fost: "Aratati ca lungimea conturului covorului este...", in loc de "calculati perimetrul". Anul acesta, mai multi parinti au declarat pentru HotNews.ro ca elevii au probleme cu intelegerea acestor expresii in cadrul subiectelor, desi au spus ca elevii fac la clasa probleme cu cerinte asemanatoare